2010. szept. 8.

+

Este 10kor több mint 1 órás késéssel landoltam, kicsit fáradt voltam az egész hetes bulizás után, így aztán - kicsit dekoncentráltan - rossz vonatra szálltam.
Bár az irányzék jó volt, de a tavat jobbról és nem balról kerülte meg a vonat, így aztán célom el nem érhettem.
Nyugodtan olvasgatok - na ja - inkább csak nézegetem a német újságot, mikor is jött a kalauz. Elvette, kezelte a jegyet, majd megkérdezte, hogy hova utazok. Mivel a németem már nem jó este 10 után, ezért értetlenül néztem. Ekkor megszólalt oxfordiul, hogy hova szándékozok utazni. Mondtam, hogy SDGDF-ba. Felvilágosított, hogy az irány jó, de mégsem ... Rossz vonatra szálltam. Na akkor kezdett elborulni az agyam, mennyi 100 CHF-be fog ez fájni!
Elővette a kis touchpados menetrendjét, nyomkodott rajta pár gombot, majd előállt a farbával: ha 5 perc múlva leszállok RZRZRT állomáson, akkor épp jön visszafelé egy vonat. Arra átszállva fél óra múlva más SDGF-ben is vagyok. Csak a különbözetet kell kifizetnem, ami 4 CHF lesz. Kinyomtatta a pótjegyet a touchpadján és elkezdett telefonálgatni mellettem. Kiderült, hogy 1 perc késésben van a vonatunk, RZRZRT-ben nem érhetem el a visszavonatot. De mindjárt beszól az állomásra, hogy várjanak meg engem, az átszálló utast! Még leellenőrizte a többi utas jegyét, majd visszajött és szólt, hogy most kell leszállnom és az egyes vágányra igyekezzek át, mert vár rám a vonat.
Tanulság:
- nem kezeltek bliccelőként, köztörvényes bűnözőként
- teljes kiszolgálásban volt részem, segítettek hazajutni
- a kalauz beszél legalább 1 idegen nyelvet és nagyon képben van
- le a kalappal a SBB CFF FFS előtt.

(folyt köv)

Nincsenek megjegyzések: