Ezek a svájciak már régen feltalálták az autók start-stop rendszerét.
A főút a házunk mellett halad el, és a vasút melletti térre fut, természetesen a másik 3 irányból érkező főúttal egyetemben. Ezért még ebben a kis városban is dugók
alakulnak alakulhatnának ki, ha nem gondolnák át ezt okosan. A főút városba behajtó szakaszán elhelyeztek egy lámpát, első ránézésre fölöslegesen. Az egyenes irányú forgalmat fogja meg, behajtás, kereszteződés ott nincsen. A lámpa 2-3 autót enged át egy-egy zöldön. Aztán megint kb. 5 perc piros. Ekkor jó katona módjára mindegyik leállítja a motort és csendben vár. Még a 15 éves Corsát is leállítják, ami természetesen pöccre indul a zöld jelzésre. Kevesebb a fogyasztás, kisebb a por és a zaj. Persze ennek feltétele, hogy jó - sőt - kiváló műszaki állapotban legyenek az autók. Aki már hallott arról, milyenek a svájci autók műszaki vizsgái, megérti, miért izgulnak - szó szerint - a svájciak, mikor vizsgáztatni viszik az autójukat. Ezek után csak svájci használt autót fogok venni.
De hogy mi értelme van annak a lámpának, derüljön erre is fény:
- nem engedi a közlekedési csomópontra egyből rázúdulni az egész forgalmat, így ott benn (ha végre bejutsz) folyamatos a haladás,
- azért lassítják a forgalmat, hogy elvegyék a kedved az autózástól, járj
postautoval vagy
vonattal.
- aztán mikor az egyik irányból elfogynak az autók a központban, akkor 2-3 percig is zöld utat engednek a mi főutunkon, tehát 1 irányból engedik rá a forgalmat (vki vazzeg a központban kapcsolgatja rendőrlámpákat!), lecsapolják az utunkat.
2 megjegyzés:
Az útburkolatban vannak érzékelők.
sgut - hogy ez nekem nem jutott eszembe, márpedig biztos így kell lennie!
Megjegyzés küldése